فلسفه های لاجوردی

یادداشت های من...

فلسفه های لاجوردی

یادداشت های من...

لاله زار- دو؛ سینما سارا


سینما سارا؛ تیرماه ۹۷

 سینما سارا با نام قدیمی "ونوس"، در ابتدای خیابان لاله زار، پس از سینما تابان قرار گرفته است. سینمایی که در سال ۱۳۴۲ تاسیس شد و در دوره ی خودش جزء لوکس ترین سینماهای لاله زار بود.

 این سینما که پس از تعطیلی در دهه ی هشتاد، به شکلی نیمه مخروبه درآمده بود و به محلی برای تجمع معتادین تبدیل شده بود، این روزها به عنوان انبار استفاده می شود.


پ.ن.ها:

 ٭ در مقاله ای که از آقای عباس بهارلو خواندم، ایشان این سینما را در دهه ی ۳۰ فعال دانسته بودند؛ من اما فعلا منبع موثقی در این باره ندیده ام و همان تاریخ رایج را در این جا آوردم.  

٭مجموعه یادداشت ها درباره ی سینماهای قدیمی یا مکان های مشابه، با دریافت داده های تازه، به روز رسانی خواهد شد.

نظرات 2 + ارسال نظر
روشن چهارشنبه 3 مرداد 1397 ساعت 13:04 http://roshann.blogsky.comی

چه حیف که کم کم این سینماهای زیبا و قدیمی دارن فراموش میشن و خاک میخورن ....
حیف و صد حیف...
ممنونم از ارائه ی این مطالب

بله؛ متاسفانه ما برای اون چه که خاطرات جمعی مون رو ساخته و کلا فرهنگمون ارزشی قائل نیستیم؛ حساب و کتاب و پول لعنتی البته که در اولویته!!
لطف دارید.
خیلی ممنونم که وقت می ذارید و می خونید.

بهامین دوشنبه 1 مرداد 1397 ساعت 00:10 http://notbookman.blogsky.com

ممنون به خاطر اشتراک این مطالب
من دنیایه سینما و فیلم دوست دارم و مورد علاقمه و به لطف یادداشت های شما خیلی اطلاعات خوب و جامع بدست آوردم
دانستن تاریخچه و گذشته هر موضوعی ،شنیدنیه

خواهش می کنم؛ به مهر می بینید. خوشحالم که براتون جالب بوده.
خیلی ممنونم که وقت می ذارید و می خونید.
ان شاالله که این سری یادداشت ها ادامه خواهد داشت.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد