فلسفه های لاجوردی

یادداشت های من...

فلسفه های لاجوردی

یادداشت های من...

درخت زندگی



"راهبه به ما گفته بود که در زندگی دو راه پیش رو دارید: راه «فطرت» و راه «رحمت». شما باید راهتون رو انتخاب کنید. «رحمت» سعی نمی کنه خودش رو راضی نگهداره. می پذیره، اگه تحقیر بشه، فراموش بشه. توهین و آسیب ها رو می پذیره. «فطرت» فقط می خواد خودش رو راضی نگهداره. دیگران رو هم مجبور می کنه که راضی باشن. دوست داره بر دیگران فرمانروایی کنه. اون دلایلی برای خوشحال نبودن پیدا می کنه. وقتی هم که تمام دنیای اطرافش داره می درخشه و حتی وقتی عشق در تمام ذرات دنیا داره لبخند می زنه.... راهبه به ما یاد داد که هیچ کس نبوده که قدم در راه «رحمت» گذاشته باشه و به فرجام بدی رسیده باشه...."


از دیالوگ های فیلم «درخت زندگی»، ترنس مالیک، ۲۰۱۱.

 فیلم را شش هفت سال پیش دیدم، اما هنوز تصاویر قدرتمندش در خاطرم باقی مانده است؛ چرخش دوربین در امتداد تنه ی درخت و رقص نور لا به لای برگ ها، و داستان آفرینش زمین.

پ.ن:
ترنس مالیک فلسفه خوانده است و در حوزه ی فیلمسازی گزیده کار است. از فیلم های معروفش "خط باریک سرخ" (۱۹۹۸) می باشد. او بی شک از متفاوت ترین فیلمسازان عصر ماست.


نظرات 5 + ارسال نظر
بهامین چهارشنبه 22 خرداد 1398 ساعت 01:41 http://notbookman.blogsky.com

۲۰ گیگ نت رایگان دارم ،تصمیم دارم کلی فیلم دانلود کنم حتما این فیلم هم دانلود میکنم و نگاه میکنم.
ممنون بابت توضیحات و معرفی

چه عالی!
فیلم های خوب کم نیستن البته، اما می تونید تعدادی از بهترین ها رو دانلود کنید و تماشا کنید.
خواهش می کنم؛ امیدوارم ببینید و نظرتون رو درباره اش بنویسید.
خیلی ممنونم که خوندین.

Baran سه‌شنبه 21 خرداد 1398 ساعت 18:03 http://haftaflakblue.blogsky.com/

یارب از عرفان مرا پیمانه ای سرشار ده
چشم بینا،جان آگاه و دل بیدار ده
هر سر موی حواس من به راهی می رود
این پریشان سیر را در بزم وحدت بار ده...

*تصویر پست برام یاد آورِ این غزل صائب شد.
وبعد که؛ نقد برسی فیلم رو خوندم.دیالوگابتدای فیلم،که گویا بصورت نجوا شنیده میشه...همین که؛ کم بودن دیالوگ ها...
بیتِ؛مدتی گفتار بی کردار کردی مرحمت/روزگاری هم به من کردار بی گفتار ده..
خواندیم که؛
درخت زندگی آرام و
بی صدا زندگی را توصیف می کند!

*چه موهبتیِ حافظه ی دیداری قوی داشتن؛چرخش دوربین و
امتداد تنه ی درخت...

باتشکر از شما بابت معرفی درخت زندگی.
*موسقی فیلم رو دارم گوش میکنم.نت هاشو دوست دارم.مرسی از جناب ژرار دسپلا.

خیلی ممنون بابت بیت های خوبی که آورده اید.
تا اون جایی که یادمه اتفاقا "وحدت" در فیلم نمود داشت. بانوی فیلم انگار با هستی به وحدت رسیده باشد، حس فوق العاده ای به پلان ها تزریق کرده بود...
لطف دارید؛ فیلمبرداری و نورپردازی، موسیقی و صدا گذاری عالی و بازی های درخشان، از ویژگی های به یادماندنی فیلم هستند.

خواهش می کنم؛ خیلی ممنون که خوندین.

ارغوان سه‌شنبه 21 خرداد 1398 ساعت 14:57 http://bakhtyar.blogsky.com

اوهوم . فیلم کم نظیریه . از نظر من فیلم نبود. مشاهده ی روشنی بود از همه چیز اگر نه، از خیلی چیزها ...
اوهوم از اون فیلمهاس که در خاطر میمونه

بله همین طوره.
"مشاهده ی روشن" اصطلاح جالبیه!
شاید نوع روایت کردنش باعث خاص بودنش باشه.

خیلی ممنونم که خوندین.

لبخند ماه سه‌شنبه 21 خرداد 1398 ساعت 14:03 http://Www.labkhandemoon.blogsky.com

ممنون بابت توضیح

در اولین فرصت میبینم..

خواهش می کنم.
امیدوارم ببینید و نظرتون رو درباره اش بنویسید.

لبخند ماه سه‌شنبه 21 خرداد 1398 ساعت 13:55 http://Www.labkhandemoon.blogsky.com



خیلی وقته فیلم خوب ندیدم

فیلم خیلی خوب و البته خاصیه که ممکنه هر مخاطبی نتونه ازش لذت ببره؛ ریتم فیلم به ویژه در اوایل اون، کنده و حوصله می خواد.
اما اگه با دقت و حوصله به اش نگاه کنید، لذت غریبی به اتون دست خواهد داد.

خیلی ممنونم که خوندین.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد